مطالبات استاندار مازندران از روابط عمومی ها

همایش مدیران روابط عمومی مازندران

سلام شمال ( salamshomal.ir )  استاندار مازندران با بیان این‌که نگاه روابط عمومی‌های ادارات در سراسر استان به مسائل مازندران باید کلانشهری باشد، گفت: روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای سطح اطلاع‌رسانی و ارتباط با جامعه به سمت بهره‌گیری از ظرفیت هوش مصنوعی گام بردارند.

مهدی یونسی رستمی در نشست با مدیران روابط عمومی‌های استان ضمن تبریک روز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی به همه دست‌اندرکاران این حوزه، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها مشاوران صدیق مدیران و پل بین جامعه و دولت هستند.

وی با بیان این‌که ارتباط بین روابط عمومی‌های ادارات و اداره کل روابط عمومی استانداری باید تقویت شود، افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و درست از خدمات دولت و نظام و افزایش اعتماد عمومی مهم‌ترین مطالبه ما از روابط عمومی‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: به مردم دروغ نگفتم و نخواهم گفت و انتظار دارم روابط عمومی‌ها نیز در همین مسیر گام بردارند. به همین دلیل اجازه افتتاح طرح‌های تکمیل نشده را نمی‌دهم.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: روابط عمومی‌ها پرچمدار شفافیت و اعتمادسازی هستند تا نگاه مردم به ساختار حاکمیت را روشن و مثبت کنند و در این مسیر باید با تقویت ارتباط بین ادارات و جامعه و اطلاع‌رسانی درست گام بردارند.

یونسی رستمی اظهار کرد: در بیان واقعیت به مردم نباید واهمه داشته باشیم و لازم است که با جامعه روراست باشیم. من در مواجهه با مردم صادق هستم و هر زمان احساس کنم حضورم نمی‌تواند اثر مثبتی در جامعه داشته باشد قطعا مسوولیت را تحویل می‌دهم و در همین شهر هم می‌مانم و مثل یک شهروند زندگی می‌کنم.

دکتر مهدی یونسی رستمی
دکتر مهدی یونسی رستمی

استاندار مازندران افزود: از مدیران روابط عمومی ادارات می‌خواهم که پیشنهادهای‌شان برای کمک دستگاه‌های اجرایی به توسعه استان را ارائه دهند تا مسیر رونق اقتصادی مازندران ادامه پیدا کند. مازندران یک کلانشهر است و رامسر و گلوگاه و کتالم و بهشهر در مدیریت هیچ تفاوتی ندارند. انتظارم این که نگاه روابط عمومی‌ها نیز در ادارات سراسر استان به توسعه کل استان باشد و از بخشی‌نگری و جزیی‌نگری پرهیز کنند.

پرهیز روابط عمومی‌ها از شخص‌محوری

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران هم در این نشست با اشاره به گسترش زیرساخت‌های ارتباطی در جهان گفت: با تغییراتی که در ارتباطات رخ داده باید در فعالیت روابط عمومی‌ها نیز تغییر ایجاد شود.

سید امیر حسینی‌جو اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از روابط عمومی‌ها قائم به شخص شده‌اند و انتشار تصویر مدیران را در اولویت قرار می‌دهند. در حالی که این موضوع نباید اولویت روابط عمومی‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مجموعه روابط عمومی‌ها نتوانند کلیت استان را به خوبی به تصویر بکشد یعنی یک جای کار می‌لنگد. کار اصلی روابط عمومی معرفی و بالا بردن دقت مردم نسبت به یک موضوع است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که ما باید چالش‌های روابط عمومی‌ها را کم کنیم و در این زمینه نیز تلاش‌مان را به کار می‌گیریم. اما نیاز به تغییر نگاه در روابط عمومی‌های ادارات استان هم جدی است.

حسینی‌جو تصریح کرد: اگر روابط عمومی‌ها در ادارات تقویت شوند برای معرفی خدمات گام‌ بزرگی برداشته‌ایم. بخشی از تقویت روابط عمومی‌ها به ساختار اداری ارتباط دارد و بخشی دیگر نیز مستلزم تلاش و نگرش مسوولان روابط عمومی‌های ادارات است.

وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مازندران توان بالای نیروی انسانی است، اظهار کرد: امیدواریم با کمک مدیران روابط عمومی و حمایت مدیران دستگاه‌های اجرایی به نقطه‌ای مناسب و مطلوب در اطلاع‌رسانی برای معرفی ظرفیت‌ها و بیان خواسته‌های مازندران و ایجاد ارتباط مناسب بین ادارات و مردم برسیم.

به گزارش ایرنا، در این نشست برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی نیز به بیان چالش‌ها و راهکارهای این حوزه پرداختند. تجلیل از مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و گرامیداشت زنده‌یاد جواد جلالی‌نیا مدیر فقید روابط عمومی بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل نیز از دیگر بخش‌های این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *