
همایش مدیران روابط عمومی مازندران
سلام شمال ( salamshomal.ir ) استاندار مازندران با بیان اینکه نگاه روابط عمومیهای ادارات در سراسر استان به مسائل مازندران باید کلانشهری باشد، گفت: روابط عمومیهای ادارات و دستگاههای اجرایی برای ارتقای سطح اطلاعرسانی و ارتباط با جامعه به سمت بهرهگیری از ظرفیت هوش مصنوعی گام بردارند.
مهدی یونسی رستمی در نشست با مدیران روابط عمومیهای استان ضمن تبریک روز اطلاعرسانی و روابط عمومی به همه دستاندرکاران این حوزه، اظهار کرد: روابط عمومیها مشاوران صدیق مدیران و پل بین جامعه و دولت هستند.
وی با بیان اینکه ارتباط بین روابط عمومیهای ادارات و اداره کل روابط عمومی استانداری باید تقویت شود، افزود: اطلاعرسانی دقیق و درست از خدمات دولت و نظام و افزایش اعتماد عمومی مهمترین مطالبه ما از روابط عمومیها است.
وی خاطرنشان کرد: به مردم دروغ نگفتم و نخواهم گفت و انتظار دارم روابط عمومیها نیز در همین مسیر گام بردارند. به همین دلیل اجازه افتتاح طرحهای تکمیل نشده را نمیدهم.
نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: روابط عمومیها پرچمدار شفافیت و اعتمادسازی هستند تا نگاه مردم به ساختار حاکمیت را روشن و مثبت کنند و در این مسیر باید با تقویت ارتباط بین ادارات و جامعه و اطلاعرسانی درست گام بردارند.
یونسی رستمی اظهار کرد: در بیان واقعیت به مردم نباید واهمه داشته باشیم و لازم است که با جامعه روراست باشیم. من در مواجهه با مردم صادق هستم و هر زمان احساس کنم حضورم نمیتواند اثر مثبتی در جامعه داشته باشد قطعا مسوولیت را تحویل میدهم و در همین شهر هم میمانم و مثل یک شهروند زندگی میکنم.

استاندار مازندران افزود: از مدیران روابط عمومی ادارات میخواهم که پیشنهادهایشان برای کمک دستگاههای اجرایی به توسعه استان را ارائه دهند تا مسیر رونق اقتصادی مازندران ادامه پیدا کند. مازندران یک کلانشهر است و رامسر و گلوگاه و کتالم و بهشهر در مدیریت هیچ تفاوتی ندارند. انتظارم این که نگاه روابط عمومیها نیز در ادارات سراسر استان به توسعه کل استان باشد و از بخشینگری و جزیینگری پرهیز کنند.
پرهیز روابط عمومیها از شخصمحوری
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران هم در این نشست با اشاره به گسترش زیرساختهای ارتباطی در جهان گفت: با تغییراتی که در ارتباطات رخ داده باید در فعالیت روابط عمومیها نیز تغییر ایجاد شود.
سید امیر حسینیجو اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از روابط عمومیها قائم به شخص شدهاند و انتشار تصویر مدیران را در اولویت قرار میدهند. در حالی که این موضوع نباید اولویت روابط عمومیها باشد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مجموعه روابط عمومیها نتوانند کلیت استان را به خوبی به تصویر بکشد یعنی یک جای کار میلنگد. کار اصلی روابط عمومی معرفی و بالا بردن دقت مردم نسبت به یک موضوع است.
سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که ما باید چالشهای روابط عمومیها را کم کنیم و در این زمینه نیز تلاشمان را به کار میگیریم. اما نیاز به تغییر نگاه در روابط عمومیهای ادارات استان هم جدی است.
حسینیجو تصریح کرد: اگر روابط عمومیها در ادارات تقویت شوند برای معرفی خدمات گام بزرگی برداشتهایم. بخشی از تقویت روابط عمومیها به ساختار اداری ارتباط دارد و بخشی دیگر نیز مستلزم تلاش و نگرش مسوولان روابط عمومیهای ادارات است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصههای مازندران توان بالای نیروی انسانی است، اظهار کرد: امیدواریم با کمک مدیران روابط عمومی و حمایت مدیران دستگاههای اجرایی به نقطهای مناسب و مطلوب در اطلاعرسانی برای معرفی ظرفیتها و بیان خواستههای مازندران و ایجاد ارتباط مناسب بین ادارات و مردم برسیم.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی نیز به بیان چالشها و راهکارهای این حوزه پرداختند. تجلیل از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی و گرامیداشت زندهیاد جواد جلالینیا مدیر فقید روابط عمومی بیمارستان شهید یحیینژاد بابل نیز از دیگر بخشهای این نشست بود.